GRAPHICANEWS

Αρθρογραφία

8η Έρευνα Τάσεων για τον κλάδο των Γραφικών Τεχνών

8η Έκθεση Παγκόσμιων Τάσεων από τη drupa

την 13 Σεπτεμβρίου, 2022
-

Η 8η έρευνα τάσεων της Βιομηχανίας των Γραφικών Τεχνών από τη drupa δείχνει σημάδια ανάκαμψης του κλάδου μετά τον Covid και ανθεκτικότητα στις νέες προκλήσεις.

Τα πρώτα αποτελέσματα της έρευνας που πραγματοποιήθηκε την άνοιξη είναι πλέον διαθέσιμα και καταλήγουν σε ένα σημαντικό συμπέρασμα: συνολικά, το αίσθημα σιγουριάς βρίσκεται σε άνοδο και όλες οι περιφέρειες και οι αγορές προβλέπουν υψηλότερες επενδύσεις το 2023.
Τα ευρήματα προήλθαν από διαδικτυακή έρευνα της drupa, στην οποία συμμετείχαν πάνω από 500 ανώτερα στελέχη λήψης αποφάσεων από την πλευρά των παρόχων υπηρεσιών εκτύπωσης και των κατασκευαστών/προμηθευτών μηχανημάτων παγκοσμίως.

Τα αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν έναν κλάδο που είναι, κατά μέσο όρο, σε όλο τον κόσμο, λίγο πιο σίγουρος για το μέλλον από ό,τι όταν ρωτήθηκε τελευταία το 2019, πριν από την πανδημία.

Επενδύσεις ανά κλάδοΗ αγορά της συσκευασίας εμφανίζεται ως ο πιο δυνατός κλάδος, αλλά οι εμπορικές εκτυπώσεις και οι εκδοτικές δραστηριότητες δείχνουν επίσης σημάδια ανάκαμψης το 2023.
Αναπόφευκτα, οι επενδύσεις μειώθηκαν τα τελευταία δύο χρόνια, αλλά οι επαγγελματίες της εκτύπωσης και οι προμηθευτές ανέφεραν μεγάλα σχέδια για νέες επενδύσεις και δαπάνες.

Η Sabine Geldermann, Διευθύντρια Print Technologies της Messe Düsseldorf, σχολίασε σχετικά: «Οι τυπογράφοι και οι προμηθευτές γνωρίζουν ότι πρέπει να καινοτομήσουν για να πετύχουν μακροπρόθεσμα. Οι κραδασμοί των δύο τελευταίων ετών δέσμευσαν τις επενδύσεις, αλλά η έρευνα δείχνει ότι ο κλάδος αναμένει ότι η ανάκαμψη θα ξεκινήσει το 2023. Όλες οι περιοχές και οι αγορές προβλέπουν υψηλότερες επενδύσεις το επόμενο έτος».

Πιο αναλυτικά, το αίσθημα σιγουριάς και εμπιστοσύνης ποικίλει ανά περιοχές και ανά δραστηριότητα:
Για παράδειγμα, η Ασία και η Νότια Αμερική αναμένουν καλύτερες συναλλαγές το 2023, ενώ η Ευρώπη είναι ακόμη υποτονική δεδομένου του πολέμου Ρωσίας/Ουκρανίας και των συνεπειών του.
Σε παγκόσμιο επίπεδο, 18% περισσότεροι τυπογράφοι περιέγραψαν την οικονομική κατάσταση της εταιρείας τους ως «καλή» σε σύγκριση με αυτούς που την χαρακτήρισαν ως «κακή». Για τους δε προμηθευτές, το καθαρό θετικό ισοζύγιο ήταν ακόμη ισχυρότερο και διαμορφώθηκε στο 32%.

Όγκος εκτυπώσεων και επενδυτικά σχέδια
Η ανάλυση του όγκου εκτυπώσεων το 2022 ανά τύπο πιεστηρίου, δείχνει πως συνεχίζεται η μείωση του όγκου για τις offset μηχανές με τροφοδοσία φύλλου στους εμπορικούς τυπογράφους, ενώ, αύξηση εμφανίζουν οι επιχειρήσεις εκτύπωσης συσκευασίας.

Όγκος εκτυπώσεων ανά εκτυπωτική μέθοδο

Σε ότι αφορά στους όγκους εκτυπώσεων για τη Φλεξογραφία, αυτοί συνεχίζουν να αυξάνονται για τους εκτυπωτές συσκευασίας, ενώ όλες οι αγορές ανέφεραν αυξημένους όγκους εκτυπώσεων από έγχρωμα ψηφιακά συστήματα toner φύλλου, και όλοι οι υπόλοιποι (πλην των εκδόσεων) που χρησιμοποιούν έγχρωμα ψηφιακά συστήματα toner ρολού.

Εδώ όμως η έρευνα έδειξε ένα οξύμωρο εύρημα: Παρά τη μείωση του όγκου εκτυπώσεων στις Offset μηχανές φύλλου, οι συγκεκριμένες μηχανές ήταν ο πιο δημοφιλής τύπος πρέσας για επένδυση το 2023 σε όλες τις αγορές, εκτός από τον κλάδο της συσκευασίας, όπου ηγήθηκε η Φλεξογραφία, με την Offset φύλλου να ακολουθεί.

Επενδυτικό ενδιαφέρον ανά τεχνολογία εκτύπωσης

Τα έγχρωμα ψηφιακά συστήματα toner φύλλου έλαβαν τη δεύτερη θέση σε προτίμηση επένδυσης, σύμφωνα με την έρευνα.
Ισχυρή είναι και η επιθυμία για επένδυση σε εξοπλισμούς περατώσεων (finishing), οι οποίοι βρίσκονται στη δεύτερη θέση μετά την επένδυση σε εξοπλισμούς εκτύπωσης.

Web-to-Print
Αν και δεν υπήρξε ουσιαστικά καμία αύξηση στο ποσοστό του κύκλου εργασιών που κέρδισαν οι εγκαταστάσεις Web-to-Print μεταξύ 2014 και 2019, τα τελευταία δύο χρόνια το ποσοστό που κέρδισαν με αυτόν τον τρόπο έχει αυξηθεί για όσους έχουν τέτοιες εγκαταστάσεις. Σε παγκόσμιο επίπεδο, από το 2019 σημειώθηκε αύξηση από 17% του τζίρου σε 26% και αυτή η σημαντική αύξηση αντικατοπτρίζεται σε διαφορετικό βαθμό σε όλες τις αγορές.

Οι κοινωνικοοικονομικές πιέσεις και η παγκόσμια οικονομική αγορά
Οι κοινωνικοοικονομικές πιέσεις έχουν σημαντικό αντίκτυπο σε ολόκληρο τον κόσμο, αν και ποικίλλουν ως προς την επίδρασή τους από περιοχή σε περιοχή.
Για παράδειγμα, το 62% των τυπογράφων στην Ασία ανακήρυξε την Πανδημία ως τη μεγαλύτερη απειλή, ενώ στην Ευρώπη αυτό επιλέχθηκε μόνο από το 51% των ερωτηθέντων.
Από την άλλη, το 32% των Ευρωπαίων τυπογράφων επέλεξε τον Πόλεμο ως κύρια απειλή, σε σύγκριση με μόλις το 6% όσων εδρεύουν στη Νότια/Κεντρική Αμερική. Αντιθέτως, το 58% από αυτούς (Νότια/Κεντρική Αμερική) επέλεξε την απειλή της Οικονομικής Ύφεσης.
Ο Richard Gray, της Printfuture, δήλωσε σχετικά: "Οι κοινωνικοοικονομικές πιέσεις είναι ολοένα και πιο σημαντικές τόσο για τους τυπογράφους όσο και για τους προμηθευτές, σε τέτοιο βαθμό μάλιστα που το 59% πίστευε ότι αυτές ήταν πλέον είτε εξίσου σημαντικές είτε πιο σημαντικές και από τις πιέσεις της αγοράς έντυπων εκδόσεων."

Η παγκόσμια οικονομική αγορά γνώρισε περισσότερους κραδασμούς τα τελευταία δύο χρόνια από οποιαδήποτε άλλη στιγμή μετά τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο.
Ωστόσο, η έρευνα δείχνει ότι η εκτύπωση εξακολουθεί να αποτελεί ένα κεντρικό μέσο επικοινωνίας σε όλες τις αγορές και τις περιοχές και ότι, ενώ υπάρχουν προκλήσεις μπροστά, ο κλάδος έχει τόσο την εμπιστοσύνη όσο και την αποφασιστικότητα να πετύχει.
Οι σοφές στρατηγικές επένδυσης θα διασφαλίσουν ότι οι τυπογράφοι και οι προμηθευτές τους θα εφημερεύσουν και στο μέλλον.

Image credits:designed by Senivpetro - Freepik.com