GNTBXL_10031007_HEIPACK

Αρθρογραφία

Canon Insight Report EMEA

Οι τυπογράφοι να είναι και Σύμβουλοι Marketing

την 29 Μαρτίου, 2021
.

Η Canon Europe ανακοίνωσε μέσω διαδικτυακής παρουσίασης στις αρχές Φεβρουαρίου 2021 τα αποτελέσματα της τελευταίας της έρευνας με τίτλο: «Δημιουργώντας Αξία για τον Πελάτη»

Η έρευνα που διεξήγαγε η Canon* αποκαλύπτει πως οι ανάγκες και οι απαιτήσεις αυτών που χρησιμοποιούν/αγοράζουν τις εκτυπώσεις (print byers) μεταβάλλονται συνεχώς, αλλά, μένουν ως “ανεκμετάλλευτες ευκαιρίες” τόσο για τους παρόχους υπηρεσιών εκτύπωσης (Print Service Providers ή PSP) όσο και για τα in-house τμήματα εκτύπωσης.
Η έρευνα αποκάλυψε ότι λιγότερο από το 20% των PSP ικανοποιεί τις ανάγκες των πελατών τους. Σε μια εποχή που οι εταιρείες δέχονται μεγαλύτερη πίεση από ποτέ, λόγω καθηλωμένων ή μειωμένων προϋπολογισμών μάρκετινγκ, το 80% δήλωσε ότι θα επιθυμούσε μια πιο ενεργή συμβολή από τους τυπογράφους τους, γεγονός που αποτελεί μια σαφή ευκαιρία για περισσότερες εκτυπώσεις.

Στο ζήτημα της απόδοσης που έχουν οι ενέργειες marketing τις οποίες πραγματοποιεί ένα brand για την προβολή του (δηλαδή αυτό που ονομάζουμε ROI - Return On Investment), η έρευνα έδειξε πως τα brands έχουν στραφεί στο ψηφιακό, επενδύοντας σχεδόν το μισό budget τους (46%) στο διαδικτυακό μάρκετινγκ. Ωστόσο, αναγνωρίζουν τους περιορισμούς στη χρήση μόνο ψηφιακών ενεργειών και ότι οι καταναλωτές υποφέρουν πλέον από ψηφιακή κόπωση. Τα καλά νέα είναι ότι σχεδόν όλοι οι συμμετέχοντες στην έρευνα (97%) δήλωσαν πως χρησιμοποίησαν εκτύπωσεις παράλληλα με άλλα εργαλεία προβολής και ότι σχεδόν οι μισοί (47%) εκτελούν συχνά ολοκληρωμένες καμπάνιες που περιλαμβάνουν και την εκτύπωση.
Σήμερα, το ποσοστό της συνολικής δαπάνης προβολής που κατευθύνεται στην εκτύπωση είναι πάνω από 33% του συνόλου.
Υψηλό είναι και το ποσοστό των πελατών που πιστεύουν ότι η εκτύπωση θα συνεχίσει να παραμένει σημαντική, ή θα γίνει και ακόμη μεγαλύτερη τα επόμενα χρόνια. Αυτό το πιστεύει το 30% των ανθρώπων που ξοδεύει χρήματα για την προώθηση των προϊόντων τους.
Το πρόβλημα που εμφανίζεται εδώ είναι ότι, ενώ υπάρχει η θέληση για περισσότερες επενδύσεις στην εκτύπωση, η αποτελεσματικότητα των έντυπων ενεργειών (τυπωμένες καμπάνιες) δεν μπορεί να μετρηθεί.

Σε απάντηση σε αυτό, το 86% δήλωσε ότι θα ήταν ευπρόσδεκτες συμβουλές για το συνδυασμό εκτύπωσης με ψηφιακά στοιχεία για μια πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση. Η έρευνα αποκαλύπτει επίσης ότι το 80% των brands στρέφεται στους παρόχους εκτύπωσης για νέες και καινοτόμες ιδέες που θα επιτρέψουν στις καμπάνιες τους να φτάνουν αποτελεσματικά στο κοινό τους. Στην πραγματικότητα, το 75% των brand marketers που ερωτήθηκαν θέλουν οι PSP τους να παίξουν έναν πιο συμβουλευτικό ρόλο.

Λαμβάνοντας υπόψη τα θετικά αυτά στοιχεία για την εκτύπωση, οι τυπογράφοι που θα πετύχουν στο μέλλον θα είναι αυτοί που αλλάζουν τον τρόπο με τον οποίο συνεργάζονται με τους πελάτες τους. Κοινοποιώντας την τεχνογνωσία τους και επαναπροσδιορίζοντας τους εαυτούς τους ως συμβούλους. Υπάρχει μια ξεκάθαρη, ανεκμετάλλευτη επιχειρηματική ευκαιρία εδώ: να επεκτείνουν την αξία τους πέρα από την εκτύπωση και να αλλάξουν τη δυναμική τής σχέσης με τους πελάτες τους για να αναπτυχθούν.
Μιλώντας για τα ευρήματα της Έκθεσης Insight, ο Mathew Faulkner, EMEA Senior Marketing Manager για την Canon Europe Professional Print Business, ανέφερε μεταξύ άλλων: «Αυτό που γίνεται σαφές από την έρευνα, είναι ότι ενώ οι PSP κατανοούν τα βασικά σωστά, υπάρχει ένα κενό μεταξύ του τί θέλουν οι πελάτες και του τί παραδίδεται.» και συνεχίζει: «Δουλεύοντας πιο συνεργατικά με τους πελάτες τους και κατανοώντας περισσότερα για τις καμπάνιες, οι τυπογράφοι μπορούν να βρουν περισσότερες ευκαιρίες και να δείξουν στους πελάτες τους πώς το έντυπο μπορεί να ενσωματωθεί σε ευρύτερες καμπάνιες. Ως αποτέλεσμα, οι PSP θα είναι σε θέση όχι μόνο να εκπληρώσουν μια παραγγελία, αλλά να δημιουργήσουν αξία για τον πελάτη, προχωρώντας πέρα από ένα απλό brief

Λίγα λόγια για την έρευνα
Πραγματοποιήθηκαν σε βάθος τηλεφωνικές συνεντεύξεις με 235 ανώτερους διευθυντές μάρκετινγκ που εργάζονται σε οργανισμούς διαφόρων μεγεθών και κάθετων αγορών σε ολόκληρη την περιοχή EMEA από το Μάρτιο έως τον Ιούνιο του 2020, από έναν ανεξάρτητο ερευνητικό οργανισμό. Η συντριπτική πλειοψηφία (80%) ήταν τελικοί πελάτες, αγοραστές εκτύπωσης (in-house εντός της εταιρείας) και 20% από πρακτορεία.