graphicanews

Αρθρογραφία

drupa insights

Οι Επιπτώσεις του Διαδικτύου στην Εκτύπωση

την 5 Αυγούστου, 2010
Μια πρώτη γεύση των αποτελεσμάτων της παγκόσμιας έρευνάς της έδωσε στη δημοσιότητα η Διεθνής Κλαδική Έκθεση Drupa, με την πλήρη έκθεση να δημοσιεύεται φέτος τον Οκτώβριο.
Η συγκεκριμένη έρευνα είχε το -εδώ και χρόνια- φλέγον θέμα της επίδρασης του internet στη βιομηχανία της εκτύπωσης και από τα πρώτα δείγματα των αποτελεσμάτων φαίνεται πως θα έχει εξαιρετικό ενδιαφέρον.
Τα αποτελέσματα δείχνουν πόσα «εργαλεία» που βασίζονται στο διαδίκτυο, όπως: το web to print, οι εκτυπώσεις με μεταβλητά δεδομένα, οι διαδραστικές εκτυπώσεις με QR codes και τα τυπωμένα ηλεκτρονικά κυκλώματα, θα επηρεάσουν τη βιομηχανία των εκτυπώσεων.
Τόσο οι πελάτες/καταναλωτές από τη μία όσο και οι τυπογράφοι από την άλλη έρχονται πλέον αντιμέτωποι με νέες προκλήσεις και ευκαιρίες.
Werner M. Dornscheidt

Ο κύριος Werner M. Dornscheidt, πρόεδρος και CEO της Messe Dusseldorf, της διοργανώτριας εταιρείας μιας σειράς εκθέσεων συμπεριλαμβανομένης και της Drupa, υπογραμμίζει το πόσο σημαντική είναι αυτή η έρευνα για τον κλάδο. «Με τη λεπτομερή ανάλυση της παγκόσμιας αγοράς και την επισκόπηση των νέων τάσεων που διαμορφώνονται, η έρευνα της Drupa συνεισφέρει σημαντικά στις στρατηγικές αποφάσεις που πρέπει να πάρουν πλέον οι τυπογράφοι αλλά και όλοι οι υπόλοιποι επαγγελματίες της αλυσίδας των Γραφικών Τεχνών.»
Την άνοιξη του 2014, περίπου 1.100 διευθυντικά στελέχη της βιομηχανίας των Γραφικών Τεχνών, από διάφορες χώρες, έλαβαν μέρος στη διαδικτυακή έρευνα δίνοντας σημαντικές πληροφορίες για τον τρόπο με τον οποία δουλεύουν και πώς έχει διαμορφωθεί πλέον το περιβάλλον εργασίας τους με την ανάπτυξη του διαδικτύου.
Η αύξηση του ηλεκτρονικού επιχειρείν
Το ηλεκτρονικό επιχειρείν αναπτύσσεται στις περισσότερες περιοχές του πλανήτη με πολύ γοργούς ρυθμούς και οι τυπογράφοι οφείλουν να ακολουθήσουν επειδή, ενώ, το 51% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε πως ήδη διαθέτει web2print υπηρεσίες, μόλις το 14% εξ αυτών δήλωσε πως οι συναλλαγές αυτές ξεπέρασαν το 25% των συνολικών παραγγελιών τους. Ωστόσο, στην αγορά της εκτύπωσης καταλόγων, οι εκδότες συνειδητοποιούν πως οι τυπωμένοι προϊοντικοί κατάλογοι προωθούν τις διαδικτυακές πωλήσεις και η πλειοψηφία (60%) των τυπογράφων που τυπώνουν τους καταλόγους αυτούς, δήλωσαν πως αυξήθηκε η κατ' απαίτηση ψηφιακή εκτύπωσή τους.
Η μετακίνηση προς τη μαζική εξατομίκευση
Είτε πρόκειται για φωτογραφικά άλμπουμ, ημερολόγια, έντυπα εταιρικής επικοινωνίας, έντυπα marketing, εταιρικό ρουχισμό -σε μεγάλη ή μικρή κλίμακα- η εξατομικευμένη εκτύπωση κερδίζει έδαφος στις ψηφιακές εκτυπώσεις. Ήδη, το 72% όλων των συμμετεχόντων στην έρευνα, που ασχολείται με τις εμπορικές εκτυπώσεις, δήλωσε πως προσφέρει εκτυπώσεις & υπηρεσίες μεταβλητών δεδομένων. Μάλιστα, στις ΗΠΑ το ποσοστό αυτό είναι ακόμη υψηλότερο και φτάνει το 87%!. Ενώ, όμως, τα ποσοστά των τυπωμένων με μεταβλητά δεδομένα σελίδων παραμένει μικρό σε σχέση με τις συμβατικές εκτυπώσεις, το 56% των συμμετεχόντων στην έρευνα δήλωσε πως βλέπει μεγάλη ανάπτυξη στη ζήτηση.
Επίσης, αύξηση παρατηρείται και στον αριθμό των εμπορικών τυπογράφων που παράγουν μεγάλο εύρος εκτυπωτικών προϊόντων τα οποία πωλούν μέσω του διαδικτύου. Το χαρακτηριστικό αυτό επιβεβαιώνεται και από μία άλλη έρευνα της Drupa που δημοσιεύτηκε την άνοιξη, σύμφωνα με την οποία το 38% των εμπορικών τυπογράφων και το 32% των τυπογραφείων που ειδικεύονται στις εκδόσεις, σκέφτονται σοβαρά να επενδύσουν στο άμεσο μέλλον σε εξοπλισμό ψηφιακής εκτύπωσης φύλλου.
Οι διαδραστικές εκτυπώσεις κερδίζουν έδαφος στον κλάδο των εκδόσεων και της συσκευασίας.
Η διάδραση έχει εξελιχθεί σε σημαντικό παράγοντα για τη βιομηχανία μας καθώς ολοένα και περισσότεροι πελάτες συνειδητοποιούν τη δύναμη της επικοινωνίας μέσω του διαδικτύου και των φορητών ηλεκτρονικών συσκευών, με το κοινό τους. Οι διαφημιστικές καμπάνιες, πλέον, αναπτύσσονται σε πολλαπλά επίπεδα –αυτό που στην αγγλική ονομάζουμε Cross-media campaigns – εκμεταλλευόμενες τα δεδομένα των χρηστών, με αποτέλεσμα οι πρακτικές αυτές να γίνονται ολοένα και πιο δημοφιλής. Τα διαφορετικά αυτά επίπεδα περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τα QR codes, την τεχνολογία NFC (Near Field Communication), την επαυξημένη πραγματικότητα (augmented reality) κ.α.
Το 1/3 των συμμετεχόντων στην έρευνα προσφέρει είδη διαδραστικές εκτυπώσεις με τον ένα ή τον άλλον τρόπο. Φυσικά, όπως ήταν αναμενόμενο, υπάρχουν μεγάλες αποκλίσεις στα ποσοστά από χώρα σε χώρα: στις ΗΠΑ για παράδειγμα, το 44% των τυπογραφείων που συμμετείχαν στην έρευνα προσφέρουν τέτοιου είδους υπηρεσίες, αλλά, στις αντίστοιχες επιχειρήσεις της Μέσης Ανατολής το ποσοστό αυτό πέφτει στο μόλις 3%.
Ένα μεγάλο ποσοστό των επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στη συσκευασία, επίσης χρησιμοποιούν τις νέες τεχνολογίες. 50% κάνουν χρήση QR codes, 43% χρήση μεταβλητών δεδομένων και το 41% όλων των εκτυπωτικών επιχειρήσεων συσκευασίας προσφέρουν υπηρεσίες εξατομικευμένης εκτύπωσης συσκευασιών.
Γενικά
Ολοκληρωμένη η έκθεση της Drupa με τίτλο: Global Insight Report πρόκειται να γίνει διαθέσιμη στα μέσα του Οκτώβρη. Μια περίληψή της θα είναι διαθέσιμη σε 7 γλώσσες (δυστυχώς όχι στα Ελληνικά) από την ιστοσελίδα: www.drupa.de